Volební slovník
Jak se bude Pravý blok chovat, pokud se dostane do parlamentu?
Odpovědi na aktuální otázky (3)
(1. a 2. vyšla v N.N. 18 a 19/2000)
Není kam vstupovat, historicky do ní patříme, jen se chceme znovu zapojit do jejich demokratických struktur.
Povinnost státu - hodnota a pevnost měny. Daně, které se v místě vyprodukují, se v rozhodující míře v místě užijí.
Účelem Fondu národního majetku je získat peníze z velké i malé privatizace zabránit tomu, aby se tyto peníze dostaly do oběhu a roztočily finanční spirálu. Je proti zájmům společnosti, aby se tyto peníze převáděly do státního rozpočtu. Při likvidaci Fondu národního majetku je třeba tyto finanční prostředky převést do důchodových či jiných fondů, ale pouze jako majetková podstata, nikoliv jako likvidní peníze.
Pravicová politika, spočívající v dlouhodobé podpoře osobní zodpovědnosti jednotlivce za svůj osud, osud jeho rodiny, obce i celé společnosti, může mít úspěch pouze za současné, velice precisně zpracované politiky sociální podpory. Sociální solidarita bohatých s chudými není v tom, že každý rodič či důchodce se osobně musí chodit na úřad domáhat své almužny. Výše přídavků na děti, závislá na řádném plnění svých rodičovských povinností, musí být schopna stimulovat kvalitativní i kvantitativní zvrat současného negativního populačního vývoje. Tomuto zásadnímu cíli musí být podřízena celá politika státu, regionů i obcí. Nic to nemění na stálé povinnosti obcí přezkoumání oprávněnosti jednotlivých vyplácených dávek svým občanům.
Změnu daňového systému, spočívající ve snížení míry daňové povinnosti. Zamezení dvojího zdanění podnikatelů. Daně, které se vyprodukují v místě, byly z podstatné míře v místě užity. Daňové zvýhodnění podnikatelů, kteří svou produkcí přispívají k úsporám energie či ke zlepšení ekologických poměrů. Podniky, které nejsou dlouhodobě schopny plnit svoje závazky, musejí být bez průtahů likvidovány. Nejen makroekonomika, ale především mikroekonomika vytváří hodnoty a napomáhá posilování. Proto podpora výrobě a službám.
Jednoznačně prosazujeme změnu podmínek tak, aby bylo možno ručit i budovanou stavbou a nikoliv jiným majetkem. Zvýšit státní příspěvek a rozložit dobu splátek na několik generací, tak aby tento druh bytové výstavby byl použitelný pro široké vrstvy obyvatelstva.
Podpora charitativních organizací je potřebná na jakékoliv úrovni. Tyto organizace za podstatně menších nákladů a mnohem efektivněji provádějí konkrétní sociální politiku v místech svého působení, než nabubřelé aparáty státní správy. Rozšiřování jejich činnosti humanitní a sociální je jen k užitku celé společnosti. Je nedůstojné, aby se tyto organizace musely neustále na státních úřadech domáhat podpor a přitom podmínky pro jejich udělování se neustále měnily. Současně je nutné prosadit přísnou veřejnou kontrolu vynakládání jim přidělených nebo darovaných prostředků.
Chráněná území představují unikátní přírodní útvary či krajinné komplexy, které jsou nejvíce ohroženy ekonomickou činností člověka. Republika je dost velká na to, aby určité krajinné komplexy zcela vyřadila z hospodářské exploatace. Na těchto územích je nutno zakázat intensivní a extensivní výrobu. Možné je pouze zemědělské zpracování luk, polí a pastvin. Vyjímky na těžbu surovin či ekonomické aktivity devastující přírodu musí být vyloučeny.
Přístup k jakýmkoliv informacím považujeme za zásadní a musí být zaručen každému občanu v rozsahu, který vyplývá z Ústavy České republiky. Týká se to především informací politického a ekonomického charakteru. Je nezbytné vytvoření zákonných podmínek pro neomezený přístup k informacím o hospodaření státních institucí a jejich personálním obsazení, o jejich pravomocech a jejich plnění, stejně tak jako o hospodaření a personálním obsazení samosprávy, od úrovně parlamentní až po úroveň obecní. Jejich odmítnutí musí být trestné a dotyční pracovníci musí státní správu i samosprávu neprodleně opustit!
Řešení liniových staveb ať už dopravních, energetických či zásobovacích musí být svěřeno úrovni regionální či (podle charakteru) celostátní. Nicméně místní a obecní úroveň musí mít garantována nezastupitelní práva při projednávání trasování těchto systémů a lokální újmy musí být jiným způsobem vyrovnány k jejich spokojenosti. Ve sporných případech rozhoduje soud.
Měly představovat okrajový doplněk kupónové privatizace jako pomoc těm, kteří si s náhle nabytou šancí drobného akcionáře nevěděli rady. V prvotní fázi nedůvěry ke kupónové privatizaci Harvardské fondy Viktora Koženého tento projekt Václava Klause zachránily. Bohužel se staly díky dobře zpracované propagaci klíčovým faktorem přeměny politické moci komunistů v moc ekonomickou. Jakákoliv forma omezení jejich vlivu a zvýšení jejich kontrolovatelnosti je proto vítána.
V této oblasti je třeba dlouhodobě investovat velké sumy do zastaralých, mnohdy historických až museálních systémů. Nicméně tyto systémy by měly zůstat ve státním či obecním vlastnictví. Jejich privatizace, v mnohých případech za zcela pochybných podmínek, hrozí vznikem monopolů s komunistickým managementem, který si bude v monopolním prostředí diktovat ceny, rozsah poskytovaných služeb a podmínky jejich poskytnutí ve svém osobním zájmu a na úkor obcí a jejich obyvatel.
Právo na právo a spravedlnost - nejen volitelnost soudců na nejnižší úrovni těmi občany, nad kterými by měli vykonávat své soudní pravomoci a volitelnost těch ostatních horní komorou parlamentu, ale i přísný postih a odvolání soudců a státních zástupců, kteří se zákonům zpronevěří.
Drobné peněžní ústavy, založené a spravované drobnými střádaly, byly historicky jedním z prvků prosperity obcí. Není důvod pro to, abychom tento osvědčený systém, který je demokratickou alternativou bankovního systému, dnes navíc poučeni cennými, i když někdy i trpkými zkušenostmi, opět nepodpořili.
Koleje vysokoškolské, nikoliv železniční. Tyto organizace by měly být přeměněny v akciové společnosti, v nichž by měli svůj akciový podíl studenti, kteří v nich bydlí. Samospráva v této oblasti by měla přinést efektivitu činnosti bez toho, že by se zde bydlící studenti se stali pouhým rukojmím v rukou managementu vysokých škol.
Chceme dosáhnout toho, aby veškeré činnosti, kterými se obec, resp. její volení zástupci zabývají, byly ze zákona zřetelné, průzračné a veřejností snadno kontrolovatelné, zejména pak ty záležitosti, kde se jedná o peníze, mnohdy o velké peníze. V komunální politice musí hrát mnohem větší úlohu aktivní občanské menšiny, které se formou lidové iniciativy - referenda, budou podílet na formování politiky obce a to včetně výše a struktury jejich rozpočtu a na to navazující výše obecních daní.
Je naprosto nemorální, aby představitelé obecní a městské samosprávy zastupovali zájmy státu, obcí a regionů ve správních či dozorčích radách různých společností a hmotný projev této činnosti (podíly, tantiémy, dividendy) byly jejich osobním příjmem a nikoliv příjmem státu, obce či regionu.
Je třeba ke konkurenci dopravních systému přistupovat tak, aby byly preferovány ty systémy, které méně zatěžují přírodu i společnost. Konkurenční prostředí je nutno vytvořit nebo zachovat i uvnitř jednotlivých dopravních systémů.
Nic proti tomu, jen trváme na tom, aby byly veřejně kontrolovatelné zdroje soukromých bankovních domů. Tím by se zabránilo současnému stavu, kdy soukromé banky fungují v obrovském rozsahu jako prádelny špinavých peněz domácích i mezinárodních mafií a tajných služeb. Především v této oblasti by měl najít uplatnění zcela novelisovaný zákon o původu peněz, přijatý v takové podobě, aby zabránil podobným zločinným operacím a přelévání těchto legalizovaných miliard do politické a hospodářské sféry.
KONTROLA STÁVAJÍCÍ POLITICKÉ MOCI SHORA
Senát jako horní komora parlamentu je ve své stávající podobě vnímán jednoznačně negativně. Obáváme se, že naprosto oprávněně. V politické koncepci Pravého Bloku, která by měla vyvést naši společnost z jinak neřešitelné duchovní, hodnotové a morální krize, hraje základní úlohu kontrola stávající politické moci ZDOLA, tedy ze strany všech občanů-daňových poplatníků, na které dopadají politické a finanční důsledky špatných rozhodnutí současných držitelů moci a SHORA, tedy ze strany odborně, duchovně a morálně nejvyspělejších osobností tohoto národa. Tyto nejvyspělejší osobnosti, vybírané stavovskými profesními komorami a duchovními společenstvími podle zvláštních kriterií, by měly zaujmout své místo právě v horní komoře parlamentu. Ta by měla být početně redukována, vybavena silnějšími pravomocemi a místo voleb by byla naplňována a obnovována kooptacemi. Tito senátoři by byli plně placeni těmi, kdo by je do horní komory parlamentu vyslal. Uvedenou reformou, zefektivněním a zlevněním systému politické demokracie země, který chápeme jako vládu lidu, s lidem a pro lid, bychom chtěli docílit vtažení všech občanů, včetně těch nejkvalitnějších, nemajících za současného systému šanci, do procesů rozhodování. Protože nás všech se to týká, my si tohle všechno ze svých daní platíme. Našim cílem je přetvoření horní komory parlamentu v účinný nástroj kontroly stávající politické moci SHORA, tedy ze strany těch nejkvalitnějších, skutečných nositelů SVĚTLA.
Snižováním vlivu státní moci do práv a potřeb občanů lze dosáhnout omezení současného nepříznivého stavu.
Práva našich krajanů jsou ve světě mnohem větší než u nás. Budeme prosazovat takovou úpravu našich zákonů, aby našim krajanům bylo přiznáno právo volit, být volen a vlastnit majetek v naší zemi. Jsme přesvědčeni, že vsadit po 17. listopadu 1989 na politický exil, který ve svém celku představuje mnohonásobně vyšší civilisační, politickou, morální, duchovní i odbornou kvalitu než polistopadová vítězná komunistická nomenklatura, estébáci a komunistické SS lidové milice, kteří zde už deset let s pomocí zaprodané disidentské elity a mlčící většiny vládnou a hospodaří, by zabránilo ekonomickému, politickému a morálnímu rozkladu naší země. Tohle selhání nás všechny přijde velmi draho.
Pro její snížení zvýšené represe, novelizace trestního zákona - sčítání trestních sazeb v případě nejtěžších kriminálních deliktů a deliktů spáchaných v souběhu. Důsledná diferenciace mezi profesionálními zločinci a lidmi, kteří náhodou uklouzli. V odůvodněných případech široké uplatňování alternativních trestů. Uzákonění domovského práva v rodné obci, které každému zajistí minimální podmínky k zajištění existence v případě, kdy se dostane do jakékoliv osobní krize, kterou nebude schopen zvládnout vlastními silami.
Zdá se, že v této oblasti více než v kterékoliv jiné došlo k transformování bolševických a estébáckých nomenklatur do majetkové sféry. Náprava tohoto stavu bude velmi složitá, nicméně se o ni pokusíme.
Lidé a politický systém
Celý náš politický program VŠECHNA MOC PRO VŠECHNY stojí na zajištění kontroly stávající politické moci ZDOLA, ze strany všech občanů - daňových poplatníků a SHORA, ze strany skutečné duchovní, morální a profesní elity tohoto národa. Osvědčené politické mechanismy, jako je systém referend na všech úrovních, volitelnost místních policejních ředitelů, soudců a rozhodujících správních úředníků, které tohle všechno pro lidi zajistí, doplní stávající neprůhledný a nekontrolovatelný systém a vytvoří tak otevřený a vysoce propustný politický systém. Propustný jak směrem nahoru, pro ty nejlepší, tak i směrem dolů, pro ty, kteří zklamali a ztratili důvěru voličů. V takovém politickém systému budou vládnout stejně nedokonalí lidé, jako v tom dnešním. Pouze si nebudou moci na úkor jiných příliš mnoho dovolit, protože na ně bude ze všech stran příliš dobře vidět a bude možné je v případě jejich selhání okamžitě odvolat. Nehledáme tedy do stávajícího politického systému lidi, které nelze koupit ani zastrašit, protože takoví lidé by byli už napůl svatí, ale vytvořili jsme převzetím osvědčených prvků americké, švýcarské a dnes už i bavorské demokracie takový politický systém, ve kterém budou správně fungovat i velice nedokonalí lidé, náchylní podléhat všem pokušením. Pouze si to nebudou moci v takto transparentním prostředí dovolit. A pokud si to přesto dovolí, tak pouze jedenkrát...
Zvýšení účinnosti tzv. lustrací zrušením zákona 279/92 Sb., a uplatněním zákona 451/91 Sb v jeho původním rozsahu, bez časového omezení a hlavně přísného postihu za jeho porušení.
Pravý blok se jednoznačně staví za názor, že co bylo ukradeno, musí být navráceno. Respektování právního institutu osobního vlastnictví garantuje stát z Ústavy. Vyčerpávající náprava všech majetkových křivd, spáchaných od roku 1948.
Nemůže úspěšně fungovat s likvidovanou mikroekonomikou a s neexistující proexportní politikou. Zvýhodníme nové začínající podnikatele a usnadníme nový začátek všem, kteří napoprvé neuspěli a nedopustili se přitom žádného úmyslného trestného činu.
Zásadní podpora nejen jejich vzniku, ale i provozu. Proto budeme podporovat daňové úlevy pro tyto podnikatele.
Máme k nim stejné stanovisko jako k universitním kolejím. Tyto organizace by měly být přeměněny v akciové společnosti, v nichž by měli svůj akciový podíl studenti, kteří se v nich stravují. Samospráva v této oblasti by měla přinést efektivitu činnosti bez toho, že by se stravující studenti se stali pouhým rukojmím v rukou managementu vysokých škol.
Stejné podmínky při nástupu do této služby jako u státní policie - morální a trestní bezúhonnost, lustrace. Jedná se o službu v rámci měst a obcí, jejichž představitelé nesou za činnost těchto složek plnou odpovědnost ve všech směrech, včetně jejich financování z rozpočtu obce. Její příslušníky je nutno podrobit důsledné kontrole a zajistit, aby strážníci vykonávali svoji službu v předepsané, řádně označené uniformě a prodělali vysoce náročný odborný, fyzický a psychologický výcvik, který jim poskytne rozhodující výhodu ve střetu s narušiteli zákona a pořádku.
Musí být už od přípravného řízení pod přísnou kontrolou příslušných zastupitelstev a hospodaření s nimi pod přísnou kontrolou všech občanů, které tyto obligace na dlouhou dobu zatíží.
Naše závazky vůči němu musí být v co nejkratší době vyrovnány. Naše interní hospodářská politika by měla být taková, aby naše další působení v MMF nebylo na straně dlužníků, ale na straně věřitelů. Základním požadavkem, ze kterého nelze slevit je poskytnutí všech informací odborné i občanské veřejnosti k posouzení.
Hodnota minimální mzdy se musí quartálně zvyšovat podle vývoje inflace. Musíme si uvědomit, že jediná oblast, kde se tento institut fakticky projevuje je částka, kterou platí stát za důchodce, děti, nezaměstnané a bezdomovce do systému všeobecného zdravotního pojištění. Minimální mzda musí být výrazně vyšší než podpora v nezaměstnanosti nebo dokonce sociální dávky, vyplácené těm, kteří o práci dlouhodobě neprojevují zájem, aby byla pro uchazeče o zaměstnání motivující.
Naším krédem je obnova morálních hodnot v naší zemi. Ty začínají poctivou prací v zaměstnání i podnikání a zájmem o zlepšování poměrů kolem sebe ve prospěch všech a tím i ve prospěch sebe samého a své rodiny. Politickou práci chápeme jako službu spoluobčanům. Politik a státní činitel, který poruší stovky let budované a uznávané morální zásady musí s postihem opustit funkci.
Před úplnou deregulací nájemného, což je rozhodující podmínka dostatečného přílivu investic do nové bytové výstavby, považujeme za potřebné provést sčítání fakticky existujících bytů. Provést kontrolu užívání obecních bytů, v nichž je regulované nájemné s ohledem na užívání či zneužívání ke komerčním účelům. Považujeme za svou povinnost subvencovat v odůvodněných případech z obecního rozpočtu nájemné chudým nebo příliš početným rodinám a to za podmínky, že se chovají jako řádní občané obce. Pro ty ostatní, kteří mají v obci domovské právo, je třeba zajistit z prostředků obce alespoň holobyty.
Nájemníci
Je třeba vytvořit takové zákony, které budou absolutně chránit nájemníky, dodržující pravidla plynoucí z nájemní smlouvy, ale současně podporující majitele domů v tom, že umožní bezproblémové vystěhování bez náhrady těch nájemníků, kteří nejsou ochotni tato pravidla dodržovat.
Vyrovnání se s vlastní minulostí nelze řešit jakýmsi generálním pardonem. Nikdo nemůže mít užitek z neprávem zabraných majetků, byť tak činil v dobré víře, že komunistický systém bude trvat na věky a proto nebude třeba nikomu skládat účty. Je nám líto, ale skládat účty třeba bude. Za nacistickými zločiny také nebyl žádný generální pardon.
Rozhodnutím Federálního cenového úřadu, posléze potvrzeným Ministerstvem financí České republiky, je 20% zisk zcela legálním v jakékoliv podnikatelské činnosti. Pouze ve zdravotnictví je zhruba 25% ztráta považována za korektní podnikatelský výsledek. Jestliže paušál hrazený zdravotními pojišťovnami zahrnuje tzv. agregované výkony, aniž by jim přiznával minimálně takové materiálové náklady jako týmž výkonům prováděným v ambulantní praxi, nelze se divit tomu, že velké nemocnice vykazují sto milionové ztráty ve svém hospodaření. Změna nemocničního paušálu je nezbytností.
Pravý blok bude vždycky prosazovat, aby kontrola byla přísná, postih přiměřený, ale nekompromisní a hlavně stejný vůči každému, bez ohledu na postavení či známosti.
Je jen ukazatelem místním. Neměla by být vnímána jako strašák, ale spíše jako šance na profesní změnu formou rekvalifikace nebo hledání uplatnění jinde. To plně umožní až uvolnění nájemného a tím obnovená výstavba nájemních bytů, která vytvoří tržní rovnováhu mezi poptávkou a nabídkou.
V každé demokratické společnosti zcela běžný a nepostradatelný institut s prioritním postavením, což je v námi prosazovaném politickém modelu především systém referend na všech úrovních, volitelnost místních ředitelů policie, soudců a rozhodujících správních úředníků přímo občany, nad kterými by měli vykonávat své pravomoci. Dále je to armádní miliční systém podle vzoru Švýcarska nebo americké Národní gardy. Považujeme to za nezastupitelnou součástí ochrany občanů a demokracie.