--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Lorencová Jana
Název: Zločin století s garancí české vlády a parlamentu
Zdroj: NN Ročník........: 0004/014 Str.: 003
Vyšlo: 01.01.1994 Datum události: 01.01.1994 Rok: 1994
--------------------------------------------------------------------------------
Úplný obsah:
-----------

Několikrát do měsíce přejíždí přes železniční hraniční přechody směrem na naše území stovky cisteren s nákladem lehkého topného oleje (LTO). Část se k nám dostává přes hraniční přechody se Slovenskem (Ukrajina a Maďarsko) a část přes hraniční přechody s Německem. Veškeré poplatky, které musí jejich odběratelé zaplatit, spočívají v zaplacení 5,8 procent ceny LTO. Vyplývá to z celní vyhlášky, jíž je prováděn celní zákon č. 13. z ledna 1993 a kterou schválila vláda v prosinci l992 . Ve stejné době začal, podle nařízení vlády, platit celní sazebník, který umožňuje zařadit LTO a naftu pod jednu položku, což umožňuje chemické složení obou komodit. Od toho okamžiku se drasticky snížil dovoz nafty do České republiky. Podle informací a.s. Benzina poklesl odbyt nafty v minulém roce zhruba na polovinu. LTO není do této chvíle barevně odlišen od nafty a za jistých podmínek se chová jako nafta. Pokud by cisterny místo LTO obsahovaly naftu, zaplatil by příjemce na našem území na dani z přidané hodnoty (DPH), cle a spořební dani u každé cisterny přibližně o 8OO.OOO korun více, než na poplatcích z LTO. Za těchto podmínek k nám nepřetržitě po dobu nejméně jednoho roku a za mírně odlišných podmínek ještě déle, proudí lehký topný olej a je naprosto reálný předpoklad, že pokles objemu prodané nafty u benzinových čerpadel Benziny a.s. , který představuje zhruba 85O tisíc tun za minulý rok, nahradil prodej lehkého topného oleje, který byl do spotřebitelské sítě prodán jako nafta. Naftu, ne právě v zanedbatelném množství, potřebují podniky pro svoji dopravu, na naftu jezdí téměř veškerá zemědělská technika a bez nafty se neobejdou celá průmyslová odvětví.

J A N A L O R E N C O V Á

Pohyb jedné ze souprav, která loni na začátku listopadu vstoupila z Německa na území České republiky s nákladem LTO v České Kubici, jsme sledovali po celé trase napříč republikou. Směr byl brzy jasný, cisterny mířily na severní Moravu. Poslední velká železniční stanice na sledované trase byla Studénka v okrese Nový Jičín. Odtud odejela souprava s nákladem LTO na nedaleké malé venkovské nádraží v Sedlnicích v okrese Nový Jičín. Na informace ze strany pracovníků této železniční stanice jsem se, jak bylo záhy jasné, nemohli spolehnout. Stanici jsme snad ještě ani nestačili opustit a o naší návštěvě byli neprodleně informováni zástupci firem, které se distribucí LTO zabývají. Jak se ostatně potvrdilo později, stejně, jako o naší návštěvě, byli přesně informováni také o návštěvách pracovníků některých složek, které se o Sedlnické nádraží začaly rovněž zajímat.

Od nádraží v Sedlnicích je to "co by kamenem dohodil" na civilní i vojenské letiště v Mošnově a k nádržím, které sloužily jako zásobárna pohonných hmot pro armádu, pokud zde byla, a od padesátých let i pro civilní letiště, vede z nádraží v Sedlnicích železniční vlečka. Po těchto kolejích se postupně cisterny dostaly do vojenského prostoru letiště v Mošnově. Během poměrně krátkého časového úseku, po který naše redakce pohyb mezi Sedlnicemi a vlečkou v Mošnově sledovala, sem zamířilo 146 až 160 cisteren. Pokud byly distribuovány do sítě jako nafta, představuje únik na poplatcích do státní pokladny na tomto konkretním případě (máme spolehlivě zjištěno, že podobných míst jsou po republice desítky) přibližně sto dvacet milionů a vzhledem k tomu, jak jsme si na místě ověřili, že přísun cisteren pokračuje dále, pak zde za pouhé tři měsíce přišel stát na celních poplatcích a na daních o zhruba o 360 milionů korun. Jak zjistila naše redakce, byl obsah cisteren nadevší pochybnost distribuován do spotřebitelské sítě jako nafta. S otázkou, jak je možné, že k přečerpávání LTO dochází ve vojenském prostoru a na vlečce, kterou má zatím stále ještě ve správě vojsko jsme se obrátili na velitele posádky v Mošnově mjr. Paušmana:" Vojsko má smlouvu o využívání vlečky výhradně s Českou správou letišť. Pokud zde ředitel civilního letiště Mošnov pan Křtěn podniká něco jiného, než přečerpávání pohonných hmot pro letadla, to já nevím. Smlouva s ním měla skončit do koce roku, kdy dostal z užívání vlečky výpověď. K l.l.l994 tady skončil vojenský letecký provoz a do vyřešení privatizace vlečky jsme měli pokyn provoz na ní zastavit.

Podle informací naší redakce má na Ministerstvu obrany privatizační projekt na vojenskou vlečku podaný firma Bohemiatrans a firma Brázda. Nejméně jedna z obou firem je provázána na společnosti, které se zabývají distribucí obsahu cisteren, které k nám přicházejí s nákladem LTO. Podle ředitele civilního letiště v Mošnově "se na vlečce provádí "jistá manipulace s pohonnými hmotami" pro civilní letiště, což souvisí s dohodami a smlouvami, které letiště má s vojskem." Nás ale zajímá jiný pohyb na vlečce a proto se ptáme: " Pane řediteli, na základě jakých smluv se na vojenské vlečce, kterou máte smluvně v užívání pro potřeby civilního letiště, stáčí obsah cisteren, jejichž adresáty jsou soukromé firmy, které s letištním provozem nemají naprosto nic společného?" Odpověď byla svérázná:

"To není vaše věc, abyste se tím zabývali". Neochotu poskytnout jakékoli informace vysvětluje ředitel jednoduše:"Já vám prostě nemohu přece dávat informace, když nevím, jak jich použijete..!" , nakonec ale připouští, že pro několik soukroých firem zaměstnanci civilního letiště přetáčejí obsah železničních cisteren.

Vycházíme před budovu správy civilního letiště a sledujeme, jak do vojenského objektu vjíždí několik cisteren s německými poznávacími značkami a označením firmy KAME . Na zvláštní povolení vjíždíme do vojenského objektu rovněž a dostáváme se až do prostoru vlečky. Z cisteren, které sem dorazily ze Sedlnic je přečerpáván obsah do cisteren na nákladních vozech. Jedno z nich sledujeme i při výjezdu. Odjíždí směrem na Nový Jičín a po chvíli sjíždí k nově otevřené benzinové pumpě, kde je náklad přečerpáván do zásobníků s naftou. Všechny pohonné hmoty, které tato pumpa prodává jsou maličko levnější, než pohonné hmoty, které prodávají čerpací stanice které jsou doposud majetkem a.s. Benzina.

Na obsah cisteren, které překročily hranici s nákladem LTO jezdí řada družstev v okolí Nového Jičína, firma Kame zásobuje soukromé benzinové čerpací stanice v okolí Ostravy a Nového Jičína a v prosinci otevřela v Ostravě Svinově novou velkou benzinovou pumpu.

Nejzávažnější zjištění jsou však teprve před námi. Předznamenává je skutečnost, že firma, která figuruje jako odběratel na vlečce, má veškeré nabývací doklady jako odběratel nafty a naftu také prodává. Všechny dodávky jsou doplněny předepsanými atesty, které pro tuto firmu a pro některé další vydává ostravská firma Ostramo Vlček a spol. s r.o. a podle atestů byla v cisternách nafta, nebo alespoň komodita, která se jako nafta za jistých podmínek chová. Rozdílná je jen v nákupní a prodejní ceně. Znamená to tedy, že také KAME a některé další firmy je "ze hry jaksi venku", když nakupovala a prodávala naftu. Zjišťujeme ale i další podivnou skutečnost. Během trasy měnily cisterny několikrát majitele. Ani jednou není žádná z firem, které jsou jako koneční příjemci uvedeny v průvodních dokladech, současně původním adresátem. V některých případech došlo ke změně majitele obsahu cisteren dokonce vícekrát, aniž by se vagony pohnuly z místa! Původní předpoklad, že v jediné reportáži najdeme odpovědi na všechny otázky, které se obejivily na začátku, jsme postupně vyloučili. Naopak, objevila se řada dalších, velmi naléhavých otázek, na které budeme hledat odpovědi. Nebude to patrně jednoduché. Několik hodin poté, co jsme se dostali k prvním informacím, srazilo auto za bílého dne autorku této reportáže. Řidič ujel a dosavadní výsledky šetření policie nasvědčují tomu, že vozidlo mělo falešnou poznávací značku. Krátce nato byl v redakci učiněn "nenápadný dotaz" na výši platů redaktorů Telegrafu.

Marku, já budu makat dál na tom ,jak se papírově vyrábí ty přesuny mezi firmami a popíšu návštěvy v jednotlivých firmách. Ve Vrbně jsem už rozhodila sítě, zatím to vypadá tak, že tam tu firmu nikdo vůbec nezná. Možná by bylo zajímavé nastínit v závěru, kde hodláme hledat odpovědi, případně o jaké otázky jde. Já bych tam vyjmenovala legislativní odbory MF, MOP, Ústřední celní správu naprosto oficiálním dotazem co oni na to, odbor,

pod který spadá na MF finanční správa, případně některého z ministrů ,ať k tomu vyjádří, zda věděli, že se úpravou té vyhlášky otevírá kohout. Jestli souhlasíš, tak zavolej a já bych to ještě zformulovala. Zavolej ale každopádně. Já bych mohla přijet do Prahy asi devátého, protože jsem včera nafasovala francouzskou hůl a musím chodit každý den na rehabilitace.

Do příštího pokračování dáme taky to, že byl Křtěn vyslýchán ve vazbě a k l. únoru je z letiště propuštěn. Já to samozřejmě ještě všechno ověřím a zajedu znovu i na tu vlečku. Prosím tě, šetři ty diskety, já jich mám pár a vždycky nějakou někde zapomenu vyzvednout. je to škoda, žes mně neposlal ty svoje výtvory a to co jsme zjistili u Panáčka, takže možná něco zbytečně opakuji. Možná bude potřeba něco v tom mém textu mírně upravit, pokud máš přesné cifry DPH a cla,tak se na to podívej, mám pocit, že to není nejpřesnější a pokud Tě napadá ještě další oblast, kde se potřebuje nafta, tak to doplň v té části, kde to vyjmenovávám. Prosím tě, nedopusť, aby to někdo graficky zmrvil, já nevím kdo kterou stranu dělá, abych se někoho snad nedotkla, ale pohlídej to a hlavně ať tam nejsou chyby. To odlišení písma je v kurzívě proto, že v počítači mám omezený výběr, chtělo by to asi něco jiného. Vymýšlím si moc? Asi jo, že, ale já myslím ,že to stojí za to. Tak se nezlob, já vím ,že máš práce nad hlavu.

Tak zatím ahoj, nezapomeň zavolat, zdraví Jana

K: Jestli máte něco jiného, jiné věci... Já:Já bych jenom chtěla vědět, jestli je ta vlečka majetek civilní správy letiště, nebo majetek vojska.

K: Celé letiště, všechno je majetek vojska Já:Takže pokud by se to mělo pronajímat, měli by to pronajímat vojáci..

K. To není, jestli by vojáci měli pronajímat, my tam máme určitou manipulaci s pohonnými hmotami a ty souvisí se smlouvami a dohodami, které máme s vojáky.

Já: Dobře, ale já teď nemluvím o té oblasti, ale o pronájmech fy Brod Tchas atd..

K:Ty firmy nemají ponajatého nic, určitým způsobem my stáčíme jejich vagony, nebo jejich prostě artikl.

Já: Takže oni se tady pohybují zadarmo v tom prostoru, nebo jak tomu mám rozumět?

K: To není podle mne věc vaše!

Já: Je to moje věc, vy jste státní zaměstnanci a to kde se nacházíme, je majetek státu, takže vzhledem k tomu , že v této chvíli zprostředkovávám informace občanům, neboli daňovým poplatníkům, mám právo na to, abych informace dostala a prosila bych vás, abyste mně je dal.

K: Ale já vám nemůžu dávat informace, když nevím ,jakým způsobem je použijete

Já: Naopak, to přece není vůbec rozhodující, pokud to budou informace pravdivé

K: To není pravda.Protože jestli tady je něco děláno na základě určitých smluv a určitých činností, které vykonáváme my, jako česká správa letišť v rámci možností, které jsou dány na základě určitých dohovorů a dohod a smluv s vojenskou složkou

Já: Aha, takže jestli tomu dobře rozumím, předcházela tomu, že tam ty firmy jsou určitá dohoda s vojenskou složkou? K: Nepředcházela žádná dohoda, my máme určitou dohodu o využívání těchto prostorů v rámci využití letiště jako české správy letišť

Já:Prosím vás, tam je dneska několik firem ,které využívají vojenskou vlečku ze Sedlnic na letiště a se správou letiště nemají naprpsto nic společného

K: To není pravda, používáme ji my.. Já: Ale když jsem byla v Sedlnicích, byli tam zamětnanci té firmy a když jsem přijížděla sem, vjížděly do vojenského objektu kamiony cisterny označené KAME s německými poznávacími značkami

K: Ti tam mohou být, protože ten materiál je určitých firem a ten materiál my stáčíme na základě určitých dovorů a smluv s nimi a platíme za to vojákům

Já: Takže vlastně oni tady v podstatě nic nedělají, pouze přes vás to jde, ale kam to tedy přes vás jde?

K: Tyto firmy, my jim stáčíme palivo do cisteren a distribuce, kam to odjíždí, to je jejich věc, my jim to z cisteren ve kterých to přijede stáčíme do jiných cisteren Já: A proč? Jaký to má smysl?

Lehké topné oleje, odesílané k nám z Německa, Dánska, Maďarska Ukrajiny a z dalších států jsou na hraničních přechodech některými firmami "uvolněny"pro vnistrostátní obchodní síť zaplacením pětiprocentního poplatku (cla). Následně jsou prodávávny jako nafta. Původně LTO proclívány stejně jako nafta a to až do začátku roku l993. Nyní LTO i s daní PH, jen pět procent , za naftu ale 23 DPH a 23 procent clo. Zisk na jedné cisterně je minimálně 6OO tisíc. V rozmezí od l. listopadu do lO prosince podchyceno přes l6O vagonů- cisteren , zisk jen tady minimálě 95 milionů. Zainteresovaná je firma v Luhačovicích, patrně fy LUKOZ, což je sdružení podnikatelů. S největší pravděpodobností je to tato firma, která zaplacením pětiprocentních poplatků na hraničních přechodech "uvolňuje" zboží po vnitrostátní pohyb.

V Ostravě proclíváno pro fy KAME Petrol a další, které nemají nic společného s naftou. Jde také o OSTRMO Vlček. Návaznost na Čechofracht. Další zainteresované firmy: Tchas v různých variantách, částečně mění naftu s OKD za uhlí, Česká správa letišť, Bohemia Trans, Malý (zprostředkovatel), Transport Havlíček Miloslav Medlov u Olomouce, registrováno v Olomouci (Uničov), DENA, HEKRA, ELNYS - adresy nezjištěny, FALANGA Nádražní 46, adresa totožná s původní adresou fy Brod, fy Schmid František Nádražní lO,( možná na č. 3O) adresa Investiční banky OV, při návštěvě banky zjištěno, že legálně nic podobného nepřichází v úvahu, v IB je zaměstnanec, který se jmenuje Schmid, fy Novotný, Matuškova l5,je to v Michálkovicích na Salmě zanedbaný okal, neomítnutý, patrně neobývaný, ve sněhu, který napadal před dvěma dny téměř žádné stopy, dům je asi 5O-6O metrů od ulice, spíše polosamota, kde není evidentne zcela žádný provoz, dále fy MIDA Michal Jirotka Nový Jičín, fy KOVYTRA Zlín, bližší adresa není, při jednání v Ostravě před časem doprovázen majitel fy dvanáctičlennou ozbrojenou ochrankou. Šetření v Ústí nad Labem asi 3 měsíce, ale podle všeho se záměrem zahladit stopy. Čistí se přes neexistující firmy, například přes Mohoritu na Terex, platí se kasch. Předpokládný únik představuje 5O-6O miliard v konkretních případech. Na Ostravsku se nejede přes Čechofracht , ale na vlastní pěst, neexistuje patrně mezičlánek na fiktivní firmy.

Cisterny přicházejí po klejích na malé nádražíčko poblíž Ostravy - Sedlnice., odtud přesuny vlečkou do Mošnova. Děje se tak s vědomím ředitele Mošnov Křtěna, na jeho pokyn stáčeno do jiných cisteren, vozů atp. Mimo:

Případ z Polska přes Bohumín náklad pro Maďarského odběratele, následně jako reexpedice. Náš přepravce zisk představuje jen na této trasakci 4O milionů-povolilo to Oblastní ředitelství drah Olomouc , jedná se o ostravskou firmu.

Ve správních radách, případně v dozorčích radách Čechofracht a dalších jsou p. Dlouhá a p. Dybová

Podnikatel asi věk 25 let z Nového Jičína uplacen za mlčení, případně uklizen, aby nemohl vypovídat do Austrálie. V hotovosti obdržel dva miliony, dalších 2O milionů pro něho poukázáno do švýcarských bank.

Prakticky není možné dokumentovat lehký a topný olej. Nejdnodušší forma je v Německu, kde je barevně odlišen, cena je stejná, ale daně se liší velmi podstatně.

Za rumovou aférou jednoznačně a prokazatelně Fendrych. Kamiony s lihem - Dlouhý. Milion marek za zprostředkování přístupu firmem k nám.

S největší pravděpodobností dojde v dohledné době k zatčení ředitele ČSA Křtěn Mošnov.

Proč byl odvolán Hronovský!!!Skládal abdikaci k rukám vlády, nadřízeným ale je Kočárník. Proč?!

Na tvorbě děravého celního zákona intenzivě pracoval bývalý vysoký celník, který je dnes zaměstnancem Čechofrachotu. Čechofracht- podezření na prodej vlastní nafty, vývoz za nižší ceny, než nákup.

Sedlnice:Návštěva s Markem S., opsáno z vagonů : fy Brod, dodáno l5.l2, odesláno ze stanice OV Hlavní nádraží, celkem 6 vozů, l6.l2 další tři, stanice určení Sednice, příjemce Benzina

Příjemce: KAME Petrol, Mališka , vlečka Ostrava, stanice odelsání Sednice, stanice určení OV hlavní nádraží dodáno 21.12., dva vagony označené

l7.l2 Stanice určení Lenártovice, podáno 21.12. ,příjemce přednosta železniční stanice Lenártovice

Velitel na vlečce:

Od roku l969 je zde spolupráce s civilními složkami s Čs. aerolinií, v současné době s Českou správou letišť. S touto organizací je uzavřena řádná smlouva pokud jde o manipulaci leteckých pohonných hmot do letadel. Sklady leteckých pohonných hmot se budovaly od počátku společné pro civilní i vojenský provoz, s tím že to bude armáda, kdo bude zabezpečovat pohonné hmoty i po civilní letiště. Civilní složka nic armádě neplatí, vše je otázka pronájmu, jestliže například civilní letiště odebere od nás palivo do vlastních cisteren, pak je povinnen nám stejné množství vrátit, to znamená, že pronájem neplatí, ale množství, které odebere je povinnen vrátit. Po roce l989 k tomu přibyly manipulační poplatky a poplatky za stáčení. Protože je zde volná kapacita, je uzavřena smlouva s letištěm, že si zde mohou stáčet i vagony, to znamená, že letecké pohonné hmoty, které od nás odebrali k nám potřebují také navézt. Veškeré tyto manipulace provádějí jejich zaměstnanci, tedy zaměstnanci civilního letiště, my pak pohonné hmoty ukládáme do nádrží. Ta spolupráce je tady už několik let, je na to řádná smlouva. Teď přišlo nařízení, že tato smlouva zůstane v platnosti i nadále. Pokud jde o ty firmy, tak smlouva je uzavřena pouze a výhradně se správou letišť, což znamená, že ty firmy jsou na Správu letišť navázány, že všechny vagony chodí přes Správu letišť. Tedy všechny cisterny, které sem dojednou jsou výhradě a jedině adresované Správě letišť. My nemůžeme s nikým jiným smlouvy uzavírat, jiné vagony sem nemůžeme ani přijímat. Tady to je vlastně stáčírna, ale kdo sem co přisune, nebo odsune, bohužel, za to já neodpovídám a je to otázka. Pokud jde o objem, o tom má určitě přesnější informace ředitel Křtěn , já bych to typoval na asi 25 vagonů do měsíce, možná třicet, více ne. Pokud chodí zahraniční vagony, nejsou někdy ani plné, od těch se to přečerpává do menších vagonů a rozdistriuovává se to dál ale to všechno dělají pracovníci České správy letišť, tedy i tu následnou distribuci. Ty firmy prostě přijedou, přistaví prostředek, oni jim to naloží a ti odjedou a to je všechno. Pokud jde o ekologickou stránku, je tady všechno v naprostém pořádku. Znovu zdůrazňuji, že smlouva je uzavřena s panem ředitelem Křtěnem. Byl tady samozřejmě zvýšený provoz, ale více méně nám nepřekáželi. Většina je určena firmě Brod, která je tady teprve druhý měsíc. KAME Petrol od nás zatím nebral nic, momentáně sice berou do těch nákladních cisteren co tam stojí venku, ale to je výjimka, já sám na to dneska čumím, co se děje, že si to takhle odvážejí. Jak si to vyřizují mezi sebou, to já nemůžu vědět. Pokud vím, má KAME deset zahraničních cisteren. Kdysi nám tato firma prováděla čistění a tlakování potrubí, pokud vím, je to jedna z prvních soukromých firem na Ostravsku (KAME = Kalman Maryška), jak nám říkal pan Maryška, tak jsou soukromá firma už od roku l98O. Kdysi bylo letiště tabu.

Ale co ostatní firmy, které sem naváží a stáčí něco jiného, než jsou letecké pohonné hmoty?

Rozhovor s ředitelem letiště Mošnov Křtěnem: Já:Já proti tomu nic v podstatě nemám, že to je otázka obchodu...

K:To se rozváží po menším nožství z těch cisteren, stáčí se to do automobilových cisteren, do vlakových cisteren atd... podle potřeb těch firem. My jim děláme jen určitou službu v rámci možnosti a využití prostředků letiště

Já: Ta vojenská složka, která to odsouhlasila je v Pardubicích, nebo kde?

K: My máme smlouvu o využítí této vlečky a platíme za to Já si myslím, že jsou určité věci, které mají svoje řády a mají svoje určité věci a nelze říct, nebo jestli vy víte něco jiného, nebo nevíte, tak se musíte ptát tam, kde to víte!!!My máme s vojenskou složkou určité dohovory, jsou to určité smlouvy na základě určitých činitelů vládních, tedy rezortních, to je armáda, ministrestvo dopravy atd, které nějakým způsbem využívají toto společné letiště k určitým činnostem, po ukončení vojáků je určitý předpoklad, že to bude přebírat Česká správa letišť, jako jeden ze státních subjektů zde působích a ten jestli bude dále spoupracovat s tím nebo s oním, nebo jestli bude využívat, nebo zpoplatňovat tento touto činností tyto věci, tak je to na místě, protože tyto prostory nemůžou ležet ladem, to už není ta doba , my máme zažádán o převzetí techto věcí, jako jeden ze státních orgánů...máme určité smlouvy, ty jsou třicet let staré, vlastně platí od l5.9.l959. To, jestli je tam něco jiného, to musíte hledat jinde...

Změnily se doby, změnily se podmínky, změnily se možnosti. To znamená, že dnes využíváme veškerou techniku

Já: Pokud bych se chctěla kontaktovat v Hradci nebo kde na někoho, s kým byla ta smlouva uzvřena

K: Prosím vás, já nevím na koho se budete kontaktovat, protože ani já nevím, jak dneska tato věc pokračuje dále, my máme do l.l.l994 prakticky výpověď z určitých prostorů na letišti, protože se smouvy musí obnovit, nebo musí přejít na někoho jiného.

Schulla: Situace vypadá obecně tak ,že na jednotlivých případechh kde byl prokázán podvod, pracuje kriminální kriminální policie ČR, případně její regionální pracoviště v součinnosti s naší sllužbou se kriminální policie.... se zvažuje, dokumentují se kopletní... za velmi dlouhé období, zhruba rok a půl a až dva roky zpětně.Veškeré dovozy do České republiky..... taky abychm věděli o jaké množství se v e skutečnosti jedná a jednalo a tak aby se dala současně vyčíslit nějaké škoda....,a získání všech subjektů, které se na tom podílěly. Tím se dostáváme k další fázi, kterou budeme prověřovat possléze...To co se ví, je zadokumnetováno a je My průběženě když se zadokumentuje porušení zákona přefdáváme věci vyšetřovateli. Výši, o jakou se jedná zatím numím odhanout, takže částku, kterou jste uvedli nemohu potvrdit ani vyvrátit